Thought you would like this copyd from swedens biggest 7/940 forum
http://forum.740klubben.se/
This is how it is in sweden no garanties it will bi rhe same for you but at least its propably a good guide line
B200E
kompression: 10:1
oktantal: 95
kW vid r/s: 89/95
hk vid r/min: 121/5700
Nm vid r/s: 158/80
kpm vid r/min: 16,1/4800
B200F
Kompression: 10:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 82/95
hk vid r/min: 111/5700
Nm vid r/s: 158/47
kpm vid r/min: 16,1/2800
B204E
Kompression: 9,7:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 102/100
hk vid r/min: 139/6000
Nm vid r/s: 181/80
kpm vid r/min: 18,4/4800
B204FT
Kompression: 8,2:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 140/88
hk vid r/min: 190/5300
Nm vid r/s: 280/49
kpm vid r/min: 28,5/2950
B230E
Kompression: 10,3:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 96/92
hk vid r/min: 131/5500
Nm vid r/s: 190/55
kpm vid r/min: 19,4/3300
B230F
Kompression: 9,8:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 85/90
hk vid r/min: 116/5400
Nm vid r/s: 183/42 (med Rex Regina I 182/42)
kpm vid r/min: 18,7/2500 (med rex Regina I 18,6/2500)
B230FB
Kompression: 9,3:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 96/92
hk vid r/min: 130/5500
Nm vid r/s: 185/49
kpm vid r/min: 18,9/2950
B230GT
Kompression: 8,7:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 125/80
hk vid r/min: 170/4800
Nm vid r/s: 265/57
kpm vid r/min: 27/3450
B230ET
Kompression: 9:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 135,7/97
hk vid r/min: 182/5800
Nm vid r/s: 260/57
kpm vid r/min: 26,5/3400
B230FT
Kompression: 8,7:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 121/80
hk vid r/min: 165/4800
Nm vid r/s: 264/57
kpm vid r/min: 26,9/3450
B234G
Kompression: 10:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 114/95
hk vid r/min: 155/5700
Nm vid r/s: 203/75
kpm vid r/min: 20,7/4450
B234F
Kompression: 10:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 114/95
hk vid r/min: 155/5700
Nm vid r/s: 203/75
kpm vid r/min: 20,7/4450
B280E
Kompression: 10:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 125/90
hk vid r/min: 170/5400
Nm vid r/s: 240/75
kpm vid r/min: 24,5/4500
B280F
Kompression: 9,5:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 108/95
hk vid r/min: 147/5100
Nm vid r/s: 235/63
kpm vid r/min: 24/3750
B6254FS
Kompression: 10,5:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 125/95
hk vid r/min: 170/5700
Nm vid r/s: 230/73
kpm vid r/min: 23,45/4400
B6304F
Kompression: 10,7:1
Oktantal: 95
kW vid r/s: 150/100
hk vid r/min: 204/6000
Nm vid r/s: 267/72
kpm vid r/min: 27,2/4300
D24
Kompression: 23:1
kW vid r/s: 60/78
hk vid r/min: 82/4700
Nm vid r/s: 145/33
kpm vid r/min: 14,8/2000
D24T
Kompression: 23:1
kW vid r/s: 80/80
hk vid r/min: 109/4800
Nm vid r/s: 205/42
kpm vid r/min: 20,9/2500
D24TIC
Kompression: 23:1
kW vid r/s: 90/80
hk vid r/min: 122/4800
Nm vid r/s: 235/40
kpm vid r/min: 24/2400
camshafts ( i think its cald so)
B23E: A
B23ET: B
B23FT: T
B230A: A
B230K: X / T
B230E: V
B230ET: A
B230F: M
B230FB: VX3
B230FT: T
A-kam Lyft: 10.5, Duration: 260 (B17, B19A, B21A, B23A, B19E (84), B23E (84), B200E, B230E, B230A, B230ET)
Intake (Degrees):
Before top: 12.6
After bottom: 48.6
Exhaust (degrees):
Before bottom: 48.6
After top: 12.6
Duration: 260 Grader
B-kam: (B21F, B21E, B23ET)
Lyft: 10.6mm
Before top: 14.1
After bottom: 50.1
Before bottom: 50.1
After top: 14.1
intake Duration 244
exhaust Duration 245
Overlap 44
lift intake .417 / 10.6 mm
lift exhaust .417 / 10.6 mm
lobe centers intk / exh degrees
ret valve events
intake / exhaust 99 102 , 1.5 ° adv
btdc abdc bbdc atdc 23.5 40.5 44 20.5
D-kam Lyft: 11.2 Duration: n/a (B19E, B21E)
GR-A kam Lyft: 10.24, Duration 252
GR-A T5 kam Lyft: 11.0, Duration 267
GT6 kam Lyft: 12.5, Duration 312
H-kam Lyft 12.0 in/11.5 ut, Duration 272in / 268ut (B23E 1979-80)
K-kam Lyft: 11.95, Duration: 268 (B23E 1980-83, B19 Sport)
M-kam Lyft: 9.5 in/10.5 ur, Duration: n/a (B21F, B23F, B230F)
T-kam Lyft: 9.94, Duration: n/a (B19ET, B21ET, B23ET, B23FT, B21FT, B230K)
V-kam Lyft: 11.37, Duration: 245.4 (B200E, B230E)
VX-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut
VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (kammen backad 3 grader senare)
X-Kam Lyft: 10.65, Duration: 236,2 (B230K)
Y-Kam Lyft: 10.35, Duration: 232,2 (B200K)
// Johan
|